Mer eller mindre lidande.

Sitter i sängen och har snart läst klart Goethe’s Den unge Werthers lidanden. Den här delkursen avslutas med hemtenta på onsdag-torsdag, jag lider litet vid tanken. Men den här kursen är helt underbar, underbar litteratur som vi plöjer igenom. Charmen förminskas dock av stressen och alla tråkiga kringtexter – jag vill helst bara försvinna in i det skönlitterära, inte dissekera den.

I lördags hade jag ett dans-gig som pausunderhållning på en basketmatch och igår repade vi inför morgondagens gig till UNT’s invigning av deras nya kanal.. Hoppas på bra väder, för vi ska dansa på Stora torget tre gånger.. Brr! Är fortfarande förkyld och borde antagligen ha vilat i helgen istället för allt dansande.. men det är ju så roligt (dessutom är pengarna ganska lockande eftersom jag numera lever på csn…)!

Mina ögon mår förresten bra och jag är så tacksam! Jag rekommenderar verkligen operationen till alla Er linslusar och glasögonormar där ute. Det är en fantastisk känsla att plötsligt ha perfekt syn. Shazam!

Ett svar

  1. Caroline

    Hellström sjunger pytte om Den unge Wersters lidande på sin nya skiva 🙂

    2 november, 2010 kl. 10:29

Lämna en kommentar