En röst för framtiden.

Jag måste uttrycka för Er, hur glad jag är; hur lycklig jag är över de val jag har gjort! I våras/somras var jag klokare än jag nog varit förr och beslutade att ta en lugn hösttermin med studier och praktiskt taget inget jobb. Jag mår så mycket bättre att det är skrattretande hur dum jag varit, när jag tagit på mig för mycket ansvar, för många saker på samma gång. Jag hinner ta hand om mig själv, mina vänner, min man och samtidigt hitta nya intressen, lära känna nya vänner och nya möjligheter. Jag hinner ta dansklasser, göra dansgig, pyssla med lägenheten, laga riktig mat, titta på teve och ta långa bad. Jag har lärt mig att lyssna på mina gränser och tacka Nej när jag inte har tid. Jag har lärt mig att jag trivs med många bollar i luften men bara om jag kan plocka ner dem när jag vill.

Idag spenderades morgonen med Kung Oidipus och Medea, städning och handling. Eftermiddagen spenderades med min solstråle Emelie, blåbärscheescake, chailatte och förtidsröstning. Ja, jag tror ni har förstått – jag är så nöjd med min tillvaro! och önskar att alla ni andra överpretentiösa människor också får vara det. 🙂

Ett svar

  1. Grymt glädjande att läsa Nettan! Keep it up! 🙂

    17 september, 2010 kl. 19:33

Lämna en kommentar